måndag, januari 04, 2010

[sebbes fruga goes nollnolltal]

Min kära syster gjorde en sammanställning över nollnoll-talet i sin blogg. Förresten, vilket löjligt ord, nollnoll-talet, men så heter det ju... Blev inspirerad och gör sammalunda här. Håll till godo: Sebbes Frugas nollnolltal

2000: Jag blev Sebbes fruga ♥

2001: 010911 köpte vi vår första TV

2002: Flyttade från ett bostadsområde, via ett möbelmagasin och mina föräldrar som lät oss "flytta dit" och stå skrivna där för att flytta till en studentlägenhet. Passade på att tältsemestra i Skåne och Danmark.

2003: Signe föddes & jag tog examen efter fyra år på Missionsskolan

2004: Elia föddes & vi flyttade till en lägenhet på bottenplan

2005: Jag fick min första tillsvidareanställning

2006: Tidernas bästa semester: husvagn i Rättvik! Maja föddes.

2007: Köpte hus.

2008: Började jobba igen efter två års härlig föräldraledighet.

2009: Sa upp mig från jobbet och sålde huset.

Mycket har hänt och ännu mer kommer att hända!

6 kommentarer:

BETSY sa...

TV:n känns viktig :p
Det har visst hänt lite i ert liv också under härliga nollnoll-talet :)

Sebbes Fruga sa...

Ja, men hela vår tv-grej den där dan är som den är...

BETSY sa...

Vad hände då?

Sebbes Fruga sa...

World Trade Center rasade... remember?

Esil Agni sa...

Det är bra! Häng upp året på nåt roligt: TV:n.

BETSY sa...

Aha, visst minns jag. Vet exakt var jag var när jag fick reda på det. Klart man måste ha en TV och kunna följa eländet.