torsdag, december 31, 2009

[bokslut & framåtblick]

Det blev en härlig jul i år! Paketen trängdes under granen och i dess närhet. Barnen var glada och förväntansfulla. Föräldrarna också. Och även mammornas föräldrar. Det är nåt alldeles speciellt att fira jul med sina barn, och på så vis minnas den stora spänning som rådde kring jul. Signe sa till mig flera veckor före jul att hon hade fjärilar i magen, för att det skulle bli så spännande med julen. Och jag minns... så var det!

Kusinerna på julafton
Maja och Elvira blir dragna på snow racern från pulkabacken

Det snöade och snöade och snöade. Både under julen och dagarna efter. Och barnen njöt och lekte. Det gjorde föräldrarna också.

Signe i snökojan
Signe, Elia och kompisen Natalie har byggt en snökoja i en av drivorna utanför huset.

Några dagar efter jul kom kylan. Med sort K. Eller kanske med stora bokstäver rakt över. Hur ofta är det 24 grader kallt på de här breddgraderna. Inte så väldigt, skulle jag tro. Jag inser att det inte är unikt, utan att hela Svea rike drabbats av nån slags köldknäpp. Idag verkar det som om det vänt. Det var bara 16 minusgrader i morse, och nu mitt på dagen, knappa tio. Kanske vågar vi oss ut...

Idag är det dessutom nyårsafton. Tid för bokslut och eftertanke. Och lika mycket framåtblickar. Jag ser tillbaka på ett underbart och händelserikt 2009. När vi firade in 2009, sa jag till min vän medan våra makar fyrade av raketer, att "i år händer det". Och faktiskt. I år hände det. Kanske inte exakt det jag trodde. Men det hände. Och det ger konsekvenser för nästa år. Det ser vi med spänning fram mot. Det blir en stor, om inte gigantisk, förändring för hela vår familj. Men vi är så laddade och längtar så mycket. Mer om det längre fram...

Nu vill jag önska ett

GOTT NYTT & VÄLSIGNAT 2010!

1 kommentar:

Mor sa...

Ja, även mor ser fram mot 2010 med några fjärilar i magen.
"Plötsligt så händer det" ....
Ett gott o välsignat nytt år!! önskas ni alla fem!